dinsdag 15 januari 2013

De allereerste zwemles!

Vandaag was het zover : de allereerste zwemles voor de meisjes van 1M.
Iedereen was dolenthousiast om te vertrekken. Ik had verwacht dat het heel druk ging zijn in de klas, maar dat was helemaal niet zo. De meisjes hebben nog flink gewerkt en goed geluisterd tot het tijd was om te vertrekken. Ook op de bus was iedereen rustig. Dat vond ik echt heel fijn!
Het omkleden ging zeer vlot. In een mum van tijd stond iedereen klaar in haar zwempak.

Meester Frank stelde zichzelf voor en gaf een korte rondleiding door het zwembad. Daarna ging hij meteen met de kinderen aan de slag.
Dit moesten ze vandaag allemaal doen :
- stappen door het water naar de andere kant van het zwembad
- overlopen naar de andere kant van het zwembad
- achterwaarts door het water lopen
- een balletje wegblazen tot aan de overkant
- het balletje met de neus verderduwen
- het balletje met het hoofd verderduwen en ondertussen met de mond blaasjes maken in het water
- het balletje wegschoppen met een voet

Het was allemaal nog heel speels natuurlijk, maar tegen het einde van het schooljaar zullen ze heel veel bijgeleerd hebben!
Na de zwemles mocht iedereen nog een doucheke nemen en dan de kleren terug aan!
In vergelijking met vorig jaar was het vandaag de eerste keer dat er na het omkleden niets meer overbleef. Gewoonlijk heb ik na die eerste zwemles nog wel ergens een sok, een slip of een hemdje over. Maar deze keer dus niet! De meisjes hebben het echt heel goed gedaan, bravo!
Ik hoop dat de kinderen er thuis ook zo enthousiast over zullen vertellen.

(Beste lezers, het lukt mij jammer genoeg niet om foto's toe te voegen. Ik pobeer het later nog eens.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten